Besök oss på våra sociala medier!

Köpvillkor

Köpvillkor


Betalning
En order ska betalas i samband med att ett köp genomförts. Om betalning inte mottagits i samband med köp makuleras ordern. Vid upprepade förfaranden har Beautelle rätt att förvägra kunden att beställa.

Betalnings- och leveransvillkor
Samtliga ordrar skickas ut senast 24h efter att betalning mottagits. Leverans sker till hela norden för både privat- och företagskunder. Vid leverans utanför norden, kontakta kundtjänst.

Outlösta paket/försändelser
Paket levereras i första hand till den adress som angivits i samband med köp. Om paketet inte får plats i brevlådan skickas en avi till adressen och paketet kan därefter hämtas ut från närmsta utlämningsställe. Paket som inte har hämtats ut inom 14 dagar återsänds till Beautelle och skickas enbart tillbaka till kunden i de fall då kunden betalar för ny frakt. Observera att outlösta paket ej omfattas av ångerrätten.

Transportskador
Beautelle ansvarar  endast för varor som skadats under transport till följd av dålig paketering. I annat fall hänvisar Beautelle till PostNords kundtjänst.

Ångerrätt
I enlighet med Distanshandelslagen gäller att privatkunder har rätt att ångra sitt köp i 30 dagar från och med att ordern mottagits. Observera att denna inte gäller företagskunder. Följande bör uppfyllas för godkänd returrätt:

  • Ett returärende ska skapas. Därför behöver kunden kontakta kundtjänst innan returen genomförs.
  • Produkten som returneras ska vara i ursprungligt skick och får inte vara använd, testad eller uttagen från originalförpackningen.
  • Konsumenten ansvarar för att den returnerade produkten kommer fram till lagret och bör även kunna styrka att ordern returnerats.

Om produkten som returneras inte godkänns i enlighet med punkterna ovan kommer inga pengar återbetalas. I dessa fall kan kunden få varorna återskickade mot fraktkostnad. Samtliga kostnader som uppkommer i samband med returneringen bekostas av avsändaren.

Reklamationer
Om en kund misstänker att en produkt de fått levererad till sin adress är felaktig eller skadad har kunden alltid rätt att returnera varan till Beautelle’s lager för att i första hand få produkten utbytt. För att en returnering ska vara korrekt utförd och bli godkänd bör konsumenten ringa in till kundtjänst eller använda ”Kontakta oss”-formuläret innan returen sker. När returen godkänns betalas pengarna ut till kundens bankkonto inom 3 bankdagar.