Besök oss på våra sociala medier!

Vanliga frågor


Nedan hittar du svaret på några av våra vanligaste frågor. Om du inte hittar svaret på din fråga är du välkommen att kontakta kundtjänst.

Vanliga frågor


Direkt efter att en order har betalats registreras den i vår databas och skickas därefter inom 24h. Därefter tar det mellan 1-3dagar för paketet att nå din brevlåda eller utelämningsställe. I vissa fall har PostNord förseningar och problem med att säkerställa leverans. I dessa fall tar vi inte ansvar för utebliven leverans eller eventuella leveransförseningar.

Får paketet plats i din brevlåda levereras det i första hand dit. Får det inte plats i din brevlåda hamnar paketet på ditt närmaste utlämningsställe och då får du en avi om när du tidigast kan hämta ut paketet. Kunden ansvarar för att hämta ut paketet inom den tidsram som angivits av PostNord.

Nej, inga produkter i vårt sortiment kräver diplom. Vissa produkter i vårt sortiment rekommenderas dock åt nagelteknologer då de främst är framtagna för professionellt bruk. Detta framkommer i produktinformationen.

Beautelle erbjuder betalning genom Swish samt överföring till Bankgiro. Fakturabetalning är inte möjlig i dagsläget.
En order ska betalas direkt efter att köpet genomförts. Om inte ordern betalats i samband med köp kommer den att makuleras.

En kund som inte betalar sin order i samband med köpet får sin order makulerad. Vid upprepade förfaranden har Beautelle rätt att förvägra kunden att beställa.

För att förkorta leveranstiden behandlas en beställning kort efter att den mottagits av oss på Beautelle. Av denna anledning finns det ingen möjlighet att ändra eller ta bort beställningen efter att den skickats in. Vid frågor om din order, kontakta vår kundtjänst. Ange alltid ordernummer.

I enlighet med Distanshandelslagen gäller att privatkunder har rätt att ångra sitt köp i 30 dagar från och med att ordern mottagits. Observera att denna inte gäller företagskunder. Följande bör uppfyllas för godkänd returrätt:

  • Ett returärende ska skapas. Därför behöver kunden kontakta kundtjänst innan returen genomförs.
  • Produkten som returneras ska vara i ursprungligt skick och får inte vara använd, testad eller uttagen från originalförpackningen.
  • Konsumenten ansvarar för att den returnerade produkten kommer fram till lagret och bör även kunna styrka att ordern returnerats.

Om produkten som returneras inte godkänns i enlighet med punkterna ovan kommer inga pengar återbetalas. I dessa fall kan kunden få varorna återskickade mot fraktkostnad. Samtliga kostnader som uppkommer i samband med returneringen bekostas av avsändaren.

Om en kund misstänker att en produkt de fått levererad till sin adress är felaktig eller skadad har kunden alltid rätt att returnera varan till Beautelle’s lager för att i första hand få produkten utbytt. För att en returnering ska vara korrekt utförd och bli godkänd bör konsumenten ringa in till kundtjänst eller använda ”Kontakta oss”-formuläret innan returen sker. När returen godkänns betalas pengarna ut till kundens bankkonto inom 3 bankdagar.